Recent Posts

Posts RSS

Panadol Hospital Power!

Ubat KK, ubat lejen zaman sekolah!
10 tahun dulu, bila sukan tahunan sekolah berlangsung, senior-senior yang masuk lumba lari 100m mesti cari satu benda ni, Panadol. Panadol merah beli kat kedai runcit Sri Devi tak ampuh, harus panadol yang ada tulis KK (kementerian kesihatan) yang hanya dapat dari hospital kerajaan. Yang ni baru boleh pergi dari otak sampai kaki. Sekali sprint 2 biji tak cepat effect dia, paling kurang 8 biji baru padu pergi. Kata abang-abang ni lah.

Menginjak status menengah atas, bila diamantkan menjadi sprinter rumah sukan hijau, tanpa berfikir rasional, bertanya lebih lanjut mahupun google aku pun buat hal yang sama. Keliling bilik form 1 cari ubat KK sebanyak mungkin. Beberapa minit sebelum berlari, dengan yakin berjalan ke water cooler aku menelan 8 biji obat KK. Badan rasa kemas dah ni nak berlari, ni at least 800 bhp bedesup boleh gi ni.

Ceh, hampeh. Second last gak result larian aku.

*     *     *     *     *

5 tahun aku menuntut di sekolah perubatan memberi tahu yang ubat KK dengan Panadol ni isi benda yang sama je. 500mg + 50mg caffeine, bungkus je lain. Dan yang paling penting, aku tak nampak satu pun kaitan panadol boleh bagi effect lari laju mahupun hilangkan rasa letih. Benda putih ni nak buat turunkan suhu badan ataupun penahan sakit ringan la woii..!
Cibai punya senior. 

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...