Recent Posts

Posts RSS

Mercedes GP Petronas Car Launching

Stuttgart-Akhirnya, teka-teki kaler kereta Mercedes GP Petronas terburai jugak setelah majlis pelancaran baru tadi walaupun dah ade dalam internet sebelum-sebelum ni, aku sekadar nak feel yang rasmi. Gandingan kaler Silver Arrow dan hijau Petronas disamping terteranya lambang Petronas Malaysia di sisi bilateral kereta. Pewiiiit......

Ini dia Mecedes GP Petronas MGP W01 official car. Yang kiri tu yang rasmi dan yang kanan ni model yang bertebaran di internet sebelum ni. Takde jual ke hak hot wheels punye ye?

Hahaha, sejak Petronas menaja Mercedes GP ni tetiba ramai yang tertarik semula dengan F1-ditambah pula dengan penglibatan semula juara 7 kali dunie Mikel Semekel. Tambah-tambah lagi dengan wujudnye pulak satu lagi Malaysian-based F1 team, Lotus F1, membuatkan aku menjadi pembaca wajib section F1 kat Eurosportnews. Sebab ini melibatkan nama negare yang aku rindui ni kot yang menjadikan aku ghairah kembali dengan F1.hahaha...

Walaupun aku akui kurang bersetuju dengan peng-sponsor-an jutaan ataupun bilioonan Petronas keatas pasukan German selama 5 tahun ni, tapi sebenarnya ade la sikit dalam hati lebih kurang 30% yang aku bangge. Name Malaysia diseluruh dunia. Bukan 1, tapi 2 team tuuuu...

Lepas ni sape-sape yang tukar reward point kad mesra Petronas mesti ade hadiah t-shirt Mercedes GP Petronas. Huish, lawo tu. Kalau aku dapat mesti aku pakai bawak pusing-pusing Jakarta. Mekel Sumekel beb, bukan Maikel monyet dalam buku Ujang dulu-dulu tu. Aku kene buat la satu kad mesra Petronas pas ni. Tapi dapat ke point kalau isi minyak moto 2 inggit je? Tu je kenderaan hak aku mampu milik.

Ape-ape pun, sedang menunggu pelancaran kereta rasmi Lotus F1 team Febuari ni. Jangan si Incik Toni Penandes letak gambar die kat kete F1 tu sudah. Perlumbaan pertama di Bahrain Mac ni pasti akan membuatkan aku tecatok petang Ahad depan tv menonton perlumbaan dan mungkin setiap perlumbaan aku akan tecegat depan tv umpama setiap match Manchester United. Bukan aku sorang je yang pasti, sume housemate aku pun same.

p/s~emm, ade pro-kontra mende ni.aku pun tak tau la nak cakap ape. sebagai orang biase yang takde suare apa-apa ni, diam jela sekadar men-evaluasi diri jela disamping bangga gak sekaki. hehehe...

1 comments:

Nadhirah Ahmad said...

But dear, I still dont have the interest

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...