Recent Posts

Posts RSS

Backpacking ke Pantai Timur


Alhamdulillah, akhirnya saya berkesempatan juga untuk backpacking travel cuti semester kali ni. Pada mulanya nak start di Indonesia tetapi faktor kewangan ketika itu sangat-sangat menghalang jadi terpaksalah memulakan perjalanan di Malaysia.

Rancangannya, saya nak bertemu seberapa ramai kawan-kawan saya yang ada disekitar tempat saya berhenti. Perjalanan akan dimulakan dari Jerantut menuju ke Kuala Lumpur untuk bertemu rakan-rakan Yayasan Pembangunan Ekonomi Islam Malaysia di Kuala Lumpur sebelum ke Universiti Sains Islam Malaysia di Nilai. Di Usim saya boleh berjumpa dengan kawan-kawan saya yang ada di UIA sekali sebab dekat.

Seterusnya saya akan ke Terengganu pula untuk meneruskan misi penting iatu untuk singgah di Universiti Sultan Zainal Abidin sebelum bertemu Mat Pih untuk mengambil kiriman jersey batch untuk dibawa balik ke Jakarta. Setelah misi penting di UniSZA setel, saya akan berangkat ke Kota Bharu untuk bermalam di sana.

Keesokkan harinya saya nak ke Rantau Panjang sebab kali terakhir saya ke situ masa saya darjah 5. Itupun sebab ikut rombongan sekolah rendah. Jadi saya nak jalan-jalan sekali lagi ke sana. Setelah habis pusing Rantau Panjang saya akan ke Tanah Merah untuk ambil train balik ke Pahang.

Misi utama saya ber-backpacking ini selain nak ke UniSZA adalah nak tengok travel saya boleh atau tak menepati dengan masa yang telah dijadualkan serta budget yang telah di peruntukkan. Nak cari pengalaman sikit baru nanti boleh berfikir nak backpacking di Indonesia dan negara lain.

Ok lah, saya dah nak gerak ke Kuala Lumpur. Doakan perjalanan saya selamat pergi selamat pulang. Semoga segala perancangan yang dibuat terlaksana dengan baik insyaAllah. Tunggu saya disana!

p/s: aduhai, backpack kecik yang order minggu lepas tak sampai-sampai lagi. Terpaksa lah pakai backpack 45 liter ni. Tak kisah lah, janji selamat sampai. Nanti saya post apa yang berlaku sepanjang perjalanan.

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...