Recent Posts

Posts RSS

Selamat Jalan Bob

Gua ni muka memang boleh tahan ganas dan menyeramkan cuma gua ada satu je kekurangan. Kekurangannya, gua jenis tak boleh tahan kalau terjadi scene nak berpisah dengan orang yang gua rapat. Tiba-tiba langit boleh jadi mendung, hujan slow-slow turun, silap-silap taufan Karina pun boleh muncul. Gua ada puisi khas untuk lu Bob;

Bob,
Gua pertama kali jumpa lu Ogos 2008,
Orang MARA cari lu kat CIMB Pertama Kompleks lu takde,
Gua ingat sampai mati lu pakai songkok kat KLIA,
Gua ingat sampai mati cream alloe vera warna hijau lu,
Gua takkan lupa bilik lu yang paling sejuk,
Gua takkan lupa penjenayah yang pecahkan gelas Matrikulasi Kedah lu,
Gua takkan lupa jasa laptop Acer lu untuk gua tumpang main PES,
Gua akan kenang basikal biru ada raga milik lu,
Gua terhutang budi 2 semester menumpang Shogun 125R lu ke kampus,
Gua mesti terbayang kita makan seafood di Muara Angke sampai senak,
Gua bakal merindui waktu kita berkumpul berborak sampai berjam-jam,
Lu memang abang kitorang kutu-kutu Rumah Doni,
Lu tak pernah miss tolong kitorang bila kitorang benkrap,
Dem, terlalu banyak memori melintas dalam kepala gua nak tulis.

Hati-hati Bob balik rumah. InsyaAllah pasti kita akan jumpa lagi lepas ni. Gua turun Selangor nanti gua cari lu sampai dapat, gua nak paksa lu belanja gua burger bakar. Sorry Bob, gua memang tak boleh tahan air mata gua tadi. Gua memang tak sanggup dan benci scene macam tadi. Ini memang tebiat gua dari kecik. Sebab ape, sebab aku sayang ke ko Bob. 5 tahun lebih kita susah senang bersama kat negara orang.

Hakikatnya boleh tahan 'kecik' gak kita dulu-dulu Bob, tak sekembang sekarang

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...