Recent Posts

Posts RSS

Macam-macam Tudung Ada

Jalan-jalan blog orang baru perasan yang zaman sekarang ni rupa-rupanya dah ada macam-macam jenis tudung ada. Dah gaya iklan Astro pula. Yang jenis selit belah situ, belit belah sana, ropol belah atas, manik belah bawah, bintik-bintik belah depan, bunga-bunga belah belakang. Ada yang 2 layer la, 3 layer la, warna itu warna ini. Wah, maju betul rupanya industri fesyen tudung Malaysia ni.

Ni baru 6 bulan tak balik Malaysia ni, dah muncul macam-macam jenis.

hasil top searching tudung di Google Image Malaysia

Sebagai contohnya macam di carian Google Image di atas. Belum masuk lagi tudung shawl, tudung pashmina, tudung Wardina, selendang Siti Nurhaliza la. Yang tudung seksi kat atas tu kes lain ye. Itu adalah kerja orang-orang gatal yang pergi search benda-benda tak baik. Kalau kat Google biasa siap ada carian tudung 3gp lagi sebagai top searching. Rosak akhlak budak-budak zaman sekarang ni.

Saya rasa pening habis suami-suami kat Malaysia sekarang kalau si isteri minta beli kan tudung. Dia tahu sejenis tudung je, tudung segi empat yang dilipat dua. Paling advance pun yang ada corak-corak sikit. Lepas tu terlopong la mulut engkau bila masuk kedai tudung.

Sebenarnya tak kisah la tudung tu nak belit macam mana pun asalkan ia menepati syarak dan tidak menimbulkan fitnah. Sesungguhnya bertudung itu comel. Tak percaya, cuba tengok Lisa Surihani bertudung dalam drama Tudung Expres berbanding free hair dalam iklan Maybelline, mana yang lebih cun, yang bertudung kan.

p/s: suka tengok tudung besar yang Wardina selalu pakai sebab nampak simple je tapi terselah keayuan disitu.cewaah.....haha

0 comments:

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...