Recent Posts

Posts RSS

Cadangan T-shirt Batch/Universiti

DESIGN 1
Tulisan "Being a doctor is not about business but humanity" didalam lakaran syringe

Dah lama saya tak buat t-shirt sendiri. Tiba-tiba terfikir nak buat t-shirt maka terjadilah rekaan di atas. Saya fikir-fikir nak buat baju batch menggunakan design diatas, jadi sesiapa yang terbaca post ini boleh lah komen-komen apa yang patut. Siapa yang nak dialu-alukan, yang taknak tidak mengapa.

Contoh baju yang mahu dihasilkan. Kiri untuk hadapan, kanan untuk bagaian belakang
Kenapa warna hitam sebab masuk dengan warna kelabu juga oren. Tujuan dibuat untuk kenang-kenangan, nanti dah kerja takde pulak baju sebagai kenangan pelajar perubatan. 


DESIGN 2
Tulisan "Being a doctor is not about business but humanity" bersama gambaran baby dari logo unicef 

Ni design kedua, warna baju biru lembut macam warna jersey Manchester City. Sebab apa warna macam tu, sebab nak tiru warna unicef. Logo kat depan tu pun dah ambil unicef punya. So biru lagi masuk kot. Tema tetap sama cuma bertukar design sahaja.

Contoh apabila berhasil baju tersebut
Di belakang setiap baju akan tertulis perkataan "Medical is a long life study" serta "Ukrida Medical School Jakarta" sebagai tanda kita adalah pelajar fakultas perubatan Ukrida. Saje je tulis Medical School, best sikit dengar daripada Fakultas Kedokteran.

Saya akan cuba print sample baju ini dulu menggunakan rubber printing dan kain bajunya cotton. Kalau ada yang berminat nanti kita akan fikirkan untuk membuat tempahan sebenarnya. Tempahan mungkin kita akan buat selepas cuti semester ini. InsyaAllah. Harga akan diconfirmkan nanti seandainya betul-betul ada yang nak tempah, baru saya berani nego dengan syarikat printing. Design adalah seperti di atas, kemungkinan untuk berubah sangat kecil melainkan ada kesalahan ayat atau ejaan.

Ini adalah rancangan sahaja. sekiranya mendapat sambutan, kita akan teruskan selepas cuti semester Febuari ini. harap-harap jadi terutama untuk dijadikan baju batch kerana kita takde lagi baju batch. Kalau batch lain nak, saya mungkin akan memilih salah satu dari design di atas dijadikan untuk batch 2008 sahaja, dan yang satu lagi untuk dijual kepada umum. Sekiranya batch 2008 taknak buat baju batch, kedua-dua design akan dijual kepada umum.

p/s: sekali lagi ditegaskan, ini adalah rancangan sahaja. Sekiranya ada sambutan barulah ia jadi. sebab kita tiada baju t-shirt tak formal universiti macam member-member kita kat UM, UKM, UPM, USM, UniSZA, UUM yang selalu dijual di kolej dan pesta konvokesyen. 

6 comments:

Jawahir Madeaming said...

lokmannn... kalo nak buat aku nak 1 yee...haha... ak rase design yg 1st tu smart...

Jawahir Madeaming said...

matpih pun nak....

Nadhirah Ahmad said...

Suka gmbr baby ng parent tu. swit seh

Nadhirah Ahmad said...

Tapi hop 1st smat. ke2 swit

Lokman Hakim said...

jawahir~haaa, buleh2.aku sangat memerlukan sokongan anda semua u realisasikan projek ni. harga dlm rp80k gtu je kot.tp y pntg xlebih dr 90k.lagi ramai lg bgs.mgu ni ak try u buat sample dlu selai, nnt korg tgk la, insyaAllah.

Nadhirah~tenkiu sbb tolong repair ayat tu.hehe...

Nadhirah Ahmad said...

Ingat tak awk pernah bg idea reborn the future. Jadi kita seri! btw, that tagline was used in a national event and an example in my assignment too.

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...